Interfața Grafică Utilizator (GUI – Graphic User Interface)
Un program ce utilizează o interfață grafică utilizează de obicei un sistem de operare bazat pe ferestre. Acest program afișează în ferestrele de pe ecran meniuri, simboluri, suprafețe de lucru și ferestre pentru aplicații, dispozitive grafice folosite in interacțiunea cu calculatorul, pictograme, butoane, casete de dialog, iar utilizatorul controlează aceste ferestre cu ajutorul unui mouse.
Avantajele folosirii GUI:
- interacțiunea cu calculatorul mai ușoară și mai eficientă pentru utilizator
- simplificarea instrucțiunilor complexe, realizată cu ajutorul pictogramelor și meniurilor
- programele și fișierele sunt mai ușor de mânuit și organizat
Componentele de bază ale interfeței grafice sunt:
- indicator – în general arată ca o săgeată
- dispozitiv de punctare – un mouse sau un trackball care permite selectarea obiectelor de pe ecran
- pictograme (icons) – mici desene care reprezintă comenzi, fișiere sau ferestre, ce pot fi activate cu ajutorul mouse-ului
- desktop – zona de ecran unde se află pictogramele – suprafața de lucru
- ferestre – zone ale ecranului în care se execută activități diferite
- meniuri – conțin comenzile care se pot selecta pentru a fi executate
Lasă un comentariu